Powered By Blogger

Sunday 31 May 2020

Tuhan , kuatkan aku.

Ada masanya susah benar menyusun kata untuk bercerita. Hati yang rapuh dan kolam air mata yang penuh selalu mengehadkan kekuatan hati untuk berkisah tentang gundah. Catatan ini pun beberapa kali cuba dimulakan sambil air mata terjun tanpa dapat dikawal dalam cuaca di luar yang medung dan suram.
Allah sedang menguji kita. Itu yang kumahu katakan pada suami ketika dia mengalirkan air mata menerima hakikat bahawa penglihatannya kini sudah gelap terus. Hanya kalimah itu tak dapat kuluahkan padanya kerana aku tak mahu air mata yang kutahan tumpah tanpa dapat ditaha lagi di hadapannya. Air mataku pasti akan lebih meluluhkan hatinya.
Cuba juga kukuatkan hati dan tampil tenang di hadapan keluargaku. Mungkin berjaya mengaburi  tetapi aku juga tahu mereka dapat menghidu kedukaan yang aku tanggung. Aku bukan pencerita lisan yang hebat . Aku selalu tewas oleh kerapuhan hatiku . Suaraku cepat saja bergetar mewakili perasaan yang terlindung.



No comments:

Post a Comment